УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЦЕНТР НАУКИ ТА КУЛЬТУРИ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ В. Н. КАРАЗІНА
УкраїнськаРусскийPolskaEnglish

  • ЛІТНЯ ШКОЛА У ЛОДЗІ 2019

    ВІДГУКИ

    Цього року мені пощастило стати учасницею Літньої школи у місті Лодзь, і можу з впевненістю сказати, що цей досвід залишиться у моїй пам’яті та серці надовго.
       Загальною темою школи були «Соціальні та економічні аспекти мультикультуралізму у Європейському Союзі на прикладі Лодзі». Мене здивувало, наскільки різними були лекції за змістом і форматом, адже одночасно вони відповідали спільній темі. Ми слухали лекції і про стійкий розвиток, і про медичні стандарти, фондові біржі і навіть про обіг наркотиків у Мексиці!
       Екскурсії містом та у музеї дали змогу дізнатися більше про Лодзь, її історію і видатних мешканців. Місто не вразило мене одразу, але поступово моє бачення та ставлення змінювалися.
       Найбільшою перевагою участі у міжнародних літніх школах (та інших схожих програмах) є обмін досвідом між учасниками та можливість дізнатися більше про різні культури. Я познайомилася зі студентами та викладачами з декількох країн: Мексики, Бразилії, Еквадору, Росії. Здавалося, що ми на собі відчули значення гасла Європейського Союзу: «United in diversity» (укр. «Єдність у різноманітності»). Усі ми різні, але одночасно щось нас об’єднувало.
       Мені вдалося попрактикувати спілкування англійською мовою. Було цікаво також вивчити кілька нових слів та фраз з інших мов, наприклад, іспанської.
       Я вдячна Українсько-польському центру нашого університету за можливість взяти участь у Міжнародній школі у Лодзі і знову переконатися у важливості розвитку міжнародних зв’язків між навчальними закладами.
       Звичайно, слід подякувати за організацію школи польській стороні, Лодзькому університету, а також волонтерам, які допомогли учасникам відчути себе як вдома та весело провести час.
       Наостанок скажу: якщо ви досі розмірковуєте, чи варто брати участь у програмах обміну та міжнародних школах —  не вагайтеся, дійте і користуйтеся можливістю!

     Кунь Нган Нгуєн, студентка 4 курсу економічного факультету

  • ПРОГРАМА MOBILITY DIRECT ЛОДЗЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

    ВІДГУКИ

    У другому семестрі 2019 р. разом з іншими студентами нашого факультету я був учасником програми Mobility Direct Лодзького університету. Навчання за обраними дисциплінами відбувалося англійською мовою – на економіко-соціологічному факультеті і інших факультетах університету. В результаті я не тільки досягнув значних успіхів у вивчені предметів, але і помітно покращив знання англійської.

    У Польщі мені довелося познайомився з великою кількістю цікавих людей, які представляли різні країни та культури. Вони поділилися своїм досвідом та особливостями моделей економічного та культурного життя, я ж зі своєї сторони, — розповідав, яка є політична ситуація та тенденції в економіці України. Все це було цікавим та корисним обміном досвідом та знаннями.

    На знімку: Лодзький університет,
    факультет менеджменту

    Окрім навчання, Лодзьким університетом було організовано багато пізнавальних та розважальних заходів, таких як: численні походи в театри, екскурсії у всі музеї міста та ознайомлення з історичними пам'ятками та культурним надбанням Лодзі.

    Дуже сподобався організатор дозвілля у Лодзі — пан Славомир. Він народився та виріс у цьому місті, та усі екскурсії розповідав жваво і бепзосередньо, з власним досвідом та згадками про ті часи. Дуже цікаво було слухати.

    Також час від часу, нам надавали квитки на дуже дорогі вистави іноземні балетних труп (наприклад, трупи із Італії, Риму) та вистави. Ми щиро вдячні за це університету. У вихідні дні ми також мали можливість відвідати Гданськ і Варшаву.

    Час, проведений у Польщі, дав мені багато знань, можливість випробувати здібність адаптуватися до нових умов, мислити інакше, відчути значущість європейських цінностей, про які нам наполегливо розповідали викладачі (наприклад, у дисципліні Integrated Management Systems), те, як потрібно відноситися до природи, раціонально і свідомо використовувати ресурси та благ цивілізації. Тобто я став інакше ставитися до багатьох надважливих питань, на які раніше не звертав увагу, і імплементація яких життєво необхідна нашій країні.

    Михайло Камай, студент 3 курсу економічного факультету

    ВІДГУКИВІДГУКИ

    ВІДГУКИВІДГУКИ

  • ВІДГУКИ СТУДЕНТІВ-МЕХАНИКІВ ПОЛІТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЛОДЗІ ПРО ПОЇЗДКУ В ХАРКІВ У ВЕРЕСНІ 2012

    ВІДГУКИ

    Марек Кліх: «Наша поїздка до України була під великим знаком питання. Ми не знали, чого очікувати, тому що так мало знали про країну. Незабаром, після виходу на залізничному вокзалі в Києві, ми змінили вид транспорту на автобус, чудовий водій якого доставив нас до пункту призначення - у Харків. Кожен день перебування відкривав нам різні сторони України. Однак найбільше врізалась в пам’ять виняткова турбота волонтерок Українсько-польського центру, які старанно дбали про те, щоб ми якнайбільше дізнались про визначні місця Харкова, Університет і його історію. Професор Наталія Миколаївна Кізілова потурбувалаcя про дуже активну програму, організовуючи часи візитів до університету, його факультетів і науково-дослідних інститутів, не забуваючи і про розваги. Також приємним сюрпризом стало відвідування школи «Обдарованість», де нас дуже добре зустріли учні і де нас познайомили зі школою, звичаями і уподобаннями. Із впевненістю можу сказати, що ця поїздка впишеться до моєї пам’яті хоча б тільки тому, що зламала багато стереотипів і показала Україну такою, якою вона є - прекрасною».

     

    ВІДГУКИ

    Кшиштоф Жуковіч: «Поїздка до України була пригодою, сповненою прекрасних спогадів і нових друзів. Але давайте почнемо з самого початку. До Києва прибули близько дев’ятої, на платформі зустріла нас Ольга, одна з дівчат, що раніше були в Польщі, і водій, який забирав частину групи, що приїхала в університет В.Н. Каразіна. Близько 500 км дороги більша частина групи провела, відсипаючись після потягу, в той час, коли інші захоплювалися видами з вікон. Перший же вечір був сповнений питань: «Як ми зможемо тут дати собі раду?», «Як ми впораємося?». В результаті, побоювання виявились зайвими, тому що скрізь, де ми з'являлися, нас зустрічали з великою добротою. Наша заклопотаність з приводу контакту з Харковом розвіялась з появою наших зараз уже добрих знайомих, волонтерок Українсько-польського Центру, які постійно супроводжували нас містом і допомагали в розмовах, коли знаками було не обійтися. Основним завданням поїздки було в першу чергу показати, чим займаються обрані факультети та інститути університету; велика вдячність професору Наталії Кізіловій, яка дбала не тільки про те, щоб ми якнайбільше побачили, але і відчували себе у стінах Каразіна як в Політехніці Лодзській.

    Безсумнівно, це була не остання поїздка до України, і я сподіваюся, що ми зможемо віддячити з такою ж сердечністю, з якою були прийняті».

  • ЛІТНЯ ШКОЛА В ЛОДЗИНСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

    ВІДГУКИ

    Хто як провів літні канікули 2012? Хто – працюючи, хто – відпочиваючи, а п’ятьом студентам нашого університету випала унікальна можливість навчання в Лодзинському класичному університеті (Польща). З 9 по 22 липня ми, тобто Зубова Віталіна (ЕК-41), Халілаєва Ельвіра, Шокало Ксенія, Марухян Едуард і Кічук Альона (ЕМ-41) знаходилися в місті Лодзь, де брали участь у роботі Міжнародної літньої школи. Тема 2012 року - «Згуртованість і соціально-економічна напруга в процесі міжнародної інтеграції». Учасники - близько 90 чоловік з 9 країн (Росії, України, Казахстану, Китаю, Бразилії, Аргентини, Еквадору, Чилі та, звичайно ж, Польщі) - слухали цікаві і пізнавальні лекції, обмінювалися досвідом і проявляли свою креативність на всіляких тренінгах.
       Викладачі з різних вузів Польщі, Китаю та Еквадору відкривали нові для нас аспекти соціально-економічного розвитку Європейського Союзу. Особливо нам запам'яталася лекція професора Роберто Мадера і його колеги з Біоуніверситету (Еквадор) на тему «Стабільний розвиток суспільства Лімонкоча в Екваторіальній Амазонії».
       Крім навчального часу, організатори літньої школи підготували чудову «позаурочну» програму, яка включала екскурсії та відвідування музеїв, архітектурних та культурних пам'яток Лодзі.
       У перші ж вихідні нашій чудовій п'ятірці вдалося відвідати історичний центр країни - місто Краків.
    Якщо ви хочете побачити польське місто з багатовіковою історією, місто, з яким нерозривно пов'язана історія Польщі як держави, місто, яке по праву вважається культурною столицею Польщі, місто, яким пишаються всі його жителі і, нарешті, місто, в якому мріють жити багато поляків , то Краків - це саме те, що вам потрібно. Чому потрібно їхати саме в Краків? Перш за все, щоб відчути цю неповторну атмосферу міста. Варто пройтися вузькими вулицями Старого міста, обійти його величезну Ринкову площу, відвідати старовинні костьоли, побачити Королівський замок, помріяти над Віслою (ми помріяли не тільки над нею, але й подорожуючи по ній), поглянути на місто з висоти веж Вавеля.
       Краків багатий на пам'ятки. Для тих, хто не знає польської історії (тобто для нас, харківських студентів-туристів) головні з них - це Королівський замок, Маріяцький костьол, Ягелонський університет, Барбакан та багато інших місць, від вигляду яких перехоплювало подих (в прямому сенсі слова).
       Вихідні, на жаль, швидко закінчуються, і ми знову повертаємося в Лодзь для закінчення навчання. А знаєте, яким сюрпризом було те, що за підсумками нашого перебування у Лодзинському університеті, ми повинні були написати іспит?! Ніхто з 90 учасників Школи цього явно не очікував. Але, немає нічого неможливого. Завдяки організаторам, які люб'язно поділилися з нами матеріалами лекцій, усі студенти успішно подолали це випробування.
       За два тижні від початку навчання із таких, що вперше зустрілися, ми перетворилися на справжню студентську сім'ю. Якби ми грали у відому гру «Асоціації», то виходячи з вражень про різні команди, ми б сказали, що Китай - це посмішка, доброзичливість, дружелюбність; Бразилія, Еквадор, Чилі, Аргентина - пісні, гітара, сальса (після їх запальних ритмів у решти команд прокинулося жахливе бажання навчиться її танцювати), Росія - гостинність, народні російські ігри; Казахстан - дуже складна для повторення мова (казахська). Про Україну і Польщу в цьому контексті можна говорити нескінченно. Команди з цих двох країн і схожі, і різні одночасно. Те, що зробили для нас польські волонтери, неможливо забути і недооцінити, без них наше навчання і відпочинок не були б такими захоплюючими. Крім економіко-соціологічної та мовної практики, ми придбали ще і чудових друзів, з якими не втрачаємо контакту (дякуємо за це соціальним мережам).
       Наша окрема подяка – польським організаторам і нашому Українсько-польському центру за допомогу та надану можливість побачити польський світ власними очима.
       Ви запитаєте, чи хочу я туди ще раз? Моя відповідь цілком передбачувана - «Так» (відкрию невеликий секрет - деякі учасники цього року приїжджали до Літньої школи вдруге чи втретє). Але потім, після чергової поїздки, я обов'язково повернуся додому. Щось таки сюди тягне...

    Віталіна Зубова, студентка спеціальності «Економічна кібернетика»

    Поїздка на Літню школу в місто Лодзь назавжди залишить слід у моєму життєвому альбомі зі спогадами! Багато незабутніх вражень: цікаві заняття, добродушний прийом і веселі вечори в компанії польських студентів-волонтерів. Особливо вразило те, з якою чіткістю була організована робота літньої школи, і те, наскільки вільно ми себе почували в чужій країні завдяки організаторам.
       Не можна також не згадати про те, скількох нових друзів із різних країн світу ми придбали! Це поєднання унікальних культур і національностей додало особливої гостороти нашим враженням від цієї подорожі.
       Сподіваюся на придбання нових теплих спогадів наступного літа!

    Єльвіра Халілаева, студентка спеціальності «Міжнародна економіка»